OM OSS

Vi är en kyrka som ligger mitt i Västerås!
Vi längtar efter att människor ska få möta Jesus Kristus och hans livsförvandlande kärlek. Vi firar Gudstjänst varje söndag klockan 11.00. Vi vill att vår atmosfär ska vara varm och inkluderande. Våra Gudstjänster tolkas till engelska och vi har barnkyrka för barnen.
Vi vill vara en kyrka varje dag i veckan, inte bara på söndagar.
Citykyrkan är ansluten till EFK sedan 1996.
Vi är även en del av Salt & Light, ett internationellt nätverk av kyrkor.

Du är välkommen!

_____________________________________________________________________________________

Vi har fyra grundvärderingar som vi vill leva ut.

Familj med uppdrag

Vår gemenskap kännetecknas av en öppen atmosfär, kärlek och värme. Alla har något att bidra med och kan delta i uppdraget att utbreda Guds rike.

En gudstjänstfirande församling

Söndagens gudstjänst är central och veckans viktigaste samling. Vi samlas till fest och glädje för att möta Gud.

Att leva ett utgivande liv

Jesus är vårt exempel - Han utgav sig själv.
På samma sätt vill vi ge oss själva, vår tid, våra resurser och våra gåvor.

Tro i handling

Det Gud har sagt skapar tro i våra hjärtan. Vårt gensvar är att frimodigt handla på det Han har sagt.

Dessa värdeord leder oss i allt vi gör för vår stad och människor vi möter.

Citykyrkan driver Skälbyskolan, vi har ett fastighetsbolag och ett byggföretag. Vi driver ett LSS boende för unga med funktionshinder och har även en redovisningsbyrå.

Om du vill veta mer tryck på respektive hemsida längre ner på sidan.

DET HÄR ÄR CITYKYRKAN

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst varje söndag 11:00. Vi är glada över att se fler och fler hitta till oss och bli en del av gemenskapen. Vi vill vara en församling för alla generationer och alla nationaliteter. Våra gudstjänster tolkas till engelska..

Hemgrupp

I hemgruppen träffas vi i en mindre grupp som ger möjlighet till närmare vänskap, samtal, bön och bibelläsning än vid de större samlingarna.

Grupperna träffas vanligtvis i hemmen, en gång i veckan. Våra hemgrupper finns i olika stadsdelar i Västerås. En hemgrupp är vanligtvis 5 - 12 personer.

Vill du vara med i en hemgrupp?

Kontakta Patrik Modén 072-361 03 08 eller Monica Nordén 070-090 98 60

Vi tror att Gud är mission, både här hemma i Sverige och utöver hela vår jord.
Just nu samarbetar vi med församlingar i både Indien och Lettland. I Indien är vi med och stöttar ett barnhem för pojkar. Behoven är stora och det är fantastiskt att se vilken skillnad vårt stöd gör.

I Lettland arbetar vi med en församling God´s family Church i Riga. Dom driver ett rehabiliteringscenter för missbrukare. Flera av som blivit fria från sina missbruk har kommit till Sverige där vi hjälper dem med arbete och möjligheten till ett nytt liv.

Vill du veta mer om vad vi gör ring 021-15 61 60

Barn & Familj

I Citykyrkan är hela familjen viktig för oss. Barnen är dyrbara och vi vill ta dem på allvar. Vi vill leda barnen till en personlig tro på Gud, genom Jesus Kristus.

Varje söndag 11:00 har vi barnkyrka för barn i åldrarna 2 - 13 år. Barnen är med under första delen utav Gudstjänsten för att sen tillsammans med barnledarna gå ner till barnkyrkan. Barnen får undervisning från bibeln. Barnen väljer även olika aktiviteter. Efter gudstjänsten fikar alla tillsammans.

Instagram: barnkyrkan_city

Vill du veta mer om Citykyrkans barnverksamhet? Ta kontakt med Michaela Modén 073-509 48 51

Socialt arbete

Att ta hand om de svaga och utsatta i vårt samhälle är en självklarhet för oss.

Varje söndag har vi soppkök 14:00-16:00. Vi serverar varm mat men delar även ut kläder till de som behöver.
Vill du ge till vårt soppkök?
Du kan swisha till 123 69 550 66 märk din gåva "Soppkök"

Ungdom / Unga vuxna

Varannan fredag klockan 19.00 har vi ungdomskväll i kyrkan som vi kallar för Livingroom. Livingroom är en plats där vi vill att ungdomar ska känna sig välkomna, trygga, älskade och sedda. Aktiviteter på fredagarna varierar men oftast innehåller de lovsång, ett ord och mycket häng och gemenskap. Vi har bra lokaler för fotboll, pingis och annat roligt.

Instagram: livingroom_city

Vill du veta mer om Livingroom? Ta kontakt med Victoria Svensson 070-7390870

Bolag som drivs av Stiftelsen Citykyrkan

Klicka på respektive bild för att komma till hemsida.